söndag 15 mars 2015

Göteborgsvarvets seedinglopp Helsingborg

Idag var det säsongspremiär för årets idrottsliga prövningar. Göteborgsvarvets seedinglopp i Helsingborg. Ett lopp på två varv runt Fredriksdal på totalt 10km med start och mål vid IH.
Strålande sol och 3°C på morgonen. Vid start var det dock moln och ca 5-6°C. Det blev kortbyxor och två funktionströjor. Kyligt i början men ganska "lagom" efter några km.

Har inte haft någon strukturerad träning sista tiden, lite sjukdomsperioder och tiden i övrigt som inte räckt till. Hade därför inte heller några större förväntningar på att sätta en bra tid. Skamgräns på 50min kände jag att jag borde klara, kanske ner mot 48min för att det var tävling.

Starten gick och kom igång bra, låg på ca 4:37min/km de första tre. Följande två på ca 4:45 då det var lite upp och ner under viadukter. In för varvning sprang vi förbi


Rose-Marie och Zin som hjälpte till som flaggvakt. Hoppade över drickan och sprang vidare ut på andra varvet i ung. samma tempo. Efter 6:e och 7:e km motvind svängde vi av igen och fick lite medvind. Tillbaka runt 4:40min/km.
Kunde göra en liten ökning sista två km och tog de på 4:37 resp 4:30. Hade känning i vänstra hälsenan annars hade jag nog kunnat trycka på lite lite till...

Officiell tid i mål blev 46:29, placering 303 av 618 herrar. Min tredje bästa miltid och den bästa på två år. Så nog finns det lite fart i kroppen i alla fall. Knappt två månader till Springtime, kan man sätta nytt personbästa där tro?

Riktigt nöjd med tiden. Det räcker till en plats i 6:e startled på Göteborgsvarvet - kul.

http://www.funbeat.se/training/show.aspx?TrainingID=41340471

1 kommentar:

  1. Härligt jobb!!
    Det ska du helt klart vara nöjd med :)

    SvaraRadera