lördag 30 augusti 2014

Öresund Open Water

Jag kom inte ens i närheten av min måltid och inte heller blev det årets snabbaste race.
Den lovade sydostliga vinden hade blivit sydvästlig istället och skapade därmed ganska häftiga vågor på upp till 0,5m som rullade in längs stranden.

800m-simmarna startade kl. 14.00 och det såg lite besvärligt ut för dem.
Runt 50st hade valt att simma 2400m och vi var uppdelade i två grupper, de snabbaste startade kl. 15.00 och resten av oss 15.03.
Det var runt 17 grader i vattnet vilket var ganska behagligt med våtdräkt. Hoppade i 15min innan och simmade lite och kände på vågorna och nog skulle det bli tufft...

15:03 gick startsignalen och vi började simma bort mot första bojen. Kändes som att jag låg bland de främsta i min grupp. Hade några runt mig första varvet (800m) men simmade sedan från dem och körde ensam fram till ca 200m kvar. Då dök några upp igen och simmade förbi. Jag försökte svara men hängde inte riktigt med där. Det blev spurt på slutet men jag kom några sekunder senare i mål. Troligen bland de första i min startgrupp.

Sluttiden blev 49:07. Som sagt inte i närheten av mina ambitiösa 40min. och tom. långsammare än Springtime. Vågorna gjorde så klart sitt men banan kändes ändå lite längre än 2400m, min klocka visade 3200 i mål. Den har dock svårt att få signal när man simmar då klockan är mycket under vatten men i alla fall...

Trevligt litet lopp som nog var kämpigt för de flesta, några bröt och någon fick även plockas av banan efter två varv (av tre) pga tiden. Segraren simmade in på otroliga 32 minuter !!

Resultatlistan klar och det var tydligen många som fegade ur innan start, endast 33 kom till start, varav 5 bröt. Min tid räckte bara till en 19:e plats av 28 i mål men dock 3:a i min startgrupp...

Resultatlista

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar